Inspraak en medezeggenschap. Goed geregeld.

Online inspraakplatform Tapster geeft cliënten en verwanten op een laagdrempelige manier zeggenschap over de dagelijkse dingen in de zorginstelling. Het vereenvoudigt de processen voor bestuur, zorgverleners en cliëntenraad. Daarnaast versterkt ons online platform de fysieke inspraak en medezeggenschap.

Dankzij ons platform kunnen zorginstellingen inspraak op een eenvoudige, transparante en efficiënte manier vormgeven en gelijktijdig voldoen aan de nieuwe Wmcz (Wet medezeggenschap cliënten zorginstellingen).

Image

Bij ons wordt iedere mening gehoord. Want inspraak is voor iedereen.

Hoe organiseer je inspraak in de complexe omgeving van een zorginstelling? De ene stem klinkt namelijk luider dan de ander. En niet alle mensen met goede ideeën staan vooraan om hun mening te geven.

Tapster is een interactief digitaal inspraakplatform. Wij verzamelen meningen, feedback en ideeën. Ons platform stimuleert sociale interactie en faciliteert inspraak voor cliënten en verwanten.

Ons platform is gebruiksvriendelijk en eenvoudig in gebruik. Ook mensen die nog niet zo vaardig zijn in de digitale wereld kunnen zonder uitgebreide instructie aan de slag.

Bovendien maken wij inspraak echt altijd en overal mogelijk. Tapster is 24/7, overal ter wereld, toegankelijk.

Doelgericht en effectief inspraak geven.

Met ons platform zorgen we er primair voor dat inspraak binnen de zorginstelling goed geregeld is. Wij ondersteunen dus bij de naleving van verplichtingen die voortvloeien uit de Wmcz.

Maar we bieden cliënten, cliëntenraad en bestuur veel meer toegevoegde waarde dan alleen dat. Inspraak geven (en vragen) is met Tapster makkelijker dan ooit. Cliënten voelen zich hierdoor gehoord en gewaardeerd. Tegelijkertijd plukken bestuurders en de leden van de cliëntenraad de vruchten van een efficiënte en doelgerichte inrichting van de medezeggenschapprocedures.

Onze allergrootste plus? Dankzij Tapster krijg je toegang tot kennis, ideeën en (ervarings)deskundigheid. Van cliënten, maar zeker ook van hun verwanten met expertise op talloze vlakken. Het resultaat? Betere kwaliteit van zorg en hogere cliënttevredenheid.

Maximaal resultaat tegen minimale inspanning.

Met Tapster brengen wij bestuurders, cliëntenraad en cliënten dichter bij elkaar. Door onze uitgebreide en geautomatiseerde rapportagemogelijkheden ontzorgen wij bestuurders en ondersteunen wij objectieve besluitvorming. Wij vragen van cliëntenraad of bestuurders maximaal 1 uur per week tijdsinspanning.

Betrokkenheid en eigenaarschap.

Wij houden van samenwerken. Want mooie dingen maak je nooit alleen en successen boek je altijd samen. Wij zijn pas tevreden als onze klanten dat ook zijn. Daarom leveren wij geen leeg platform op, maar ontwikkelen we drie maanden lang met onze klanten mee, zodat de nieuwe vorm van inspraak een vliegende start krijgt in de organisatie. Daar slagen we in, omdat we de taal van zorginstellingen spreken en weten wat er speelt.

We geloven in ons concept. Daarom spreken we altijd vooraf een vaste prijs af en is ons platform maandelijks opzegbaar.

Nieuwsgierig geworden? Met kennis met ons digitale inspraakplatform.

Benieuwd naar de mogelijkheden?